dinsdag 13 augustus 2013

Het was zover...

Het was zover. De allereerste stage stond voor deur. Na heel wat voorbereidingen ging ik maandag .... naar de tweede kleuterklas in de Madonna. De kleuters waren al vast enthousiast over hun tijdelijke nieuwe juf. Ik begon de dag met mij voor te stellen. Na een korte voorstelling begonnen we aan de kalenders. Een kalender om te weten welke dag we  zijn, de daglijn zodat de kleuters weten wat er hen allemaal te doen staat die dag. We verplaatsten de pijl van de daglijn naar de praatronde. Er mochten vijf kleuters iets vertellen. Sommige kleuters vertelden dat de klas wat anders was. Ik speelde hier op in en kon onmiddellijk mijn belangstellingscentrum (thema) voor stellen aan de kleuters. Gedurende een hele week mocht ik werken rond muziek. We bekeken de verschillende instrumenten en probeerden ze in groepen in te delen. Voor de beeldactiviteit mochten de kleuters hun eigen muziekinstrument maken. Tijdens een kort spelletje leerde ik de kleuters luisteren naar de verschillende muziekgenres, mochten ze zeggen bij welke muziek ze zich goed voelden en van welke muziek ze boos werden.

Het was een enorm leerzame week voor de kleuters maar ook voor mij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten