maandag 19 augustus 2013

De weerkoffer

Voor het vak wero kregen we de opdracht om een weerkoffer te maken. In mijn koffer zitten 3 meettoestellen nl. een zelfgemaakte pluviometer, een thermometer en een zelfgemaakte windmolen. Om het weer goed te kunnen bespreken heb ik een paneel voorzien. Aan de linkerkant van het paneel heb ik 4 kaartjes voorzien voor de seizoenen. De pijl kan je verplaatsen naar het juiste seizoen. Op het middenstuk van het paneel zie je verschillende kleuren. De kleuren staan voor de dagen van de week. Bovenaan hangen er 7 prentjes. Deze verwijzen naar de dagen van de week. Zo hebben we de maan dat staat voor maandag, de dinosaurus voor dinsdag,... Daaronder heb ik plaats voorzien om de weerkaartjes te hangen. Ik heb gezorgd dat er 2 kaartjes onder kunnen. Zo kan het weer na de middagpauze opnieuw besproken worden. Rechts op het paneel zie je een mannetje. Op het mannetje kan je kleren hangen die passen bij het weer van de dag. Voor de weerman van de dag heb ik een T-shirt voorzien. Op de T-shirt staat een zon en een wolk. Om al dat gerief makkelijk op te bergen heb ik gezorgd voor een koffer. De koffer heb ik beschilderd zodat het leuk is om hem in de klas te plaatsen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten